خبرگزاری کار ایران

ماهاتیر محمد:

چین به دنبال ایجاد صلح در جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۷۰۰

نخست‌وزیر پیشین مالزی تاکید کرد که چین به دنبال ایجاد صلح در جهان است.

به گزارش ایلنا به نقل از گلوبال تایمز، «ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر پیشین مالزی، امروز -دوشنبه- تاکید کرد که چین به یک صلح‌طلب در جهان تبدیل شده است و آمریکا این موضوع را نمی‌خواهد.

محمد گفت که چین نقش جدید و غیرعادی ایفا و تلاش می‌کند تا مشکلات میان اوکراین و روسیه را با ترغیب آنها به صلح و حل اختلافات خود حل کند. 

وی با اشاره به اینکه چین به عنوان یک صلح‌ساز بسیار موفق عمل کرده است، به میانجی‌گری موفق این کشور میان عربستان سعودی و ایران اشاره کرد و گفت: «پکن باید این کار را ادامه دهد، چین به عنوان کشوری که می‌خواهد به صلح در جهان دست یابد، شناخته خواهد شد».

نخست وزیر پیشین مالزی تاکید کرد  که ایالات متحده و ناتو نمی خواهند چین چنین نقشی را ایفا کند.

وی با ابراز مخالفت با جنگ اوکراین و تاکید بر اینکه جنگ چیزی را حل نمی‌کند، از اوکراین و روسیه خواست تا به دنبال راهی برای حل و فصل درگیری باشند و بهتر است با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

محمد گفت: «ممکن است اوکراین به طور کامل نابود شود، اما جنگ هیچ پیروزی برای روسیه یا اوکراین به همراه نخواهد داشت و همیشه در تقبال با یکدیگر خواهند بود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز