خبرگزاری کار ایران

احتمال کناره‌گیری ریس‌جمهوری آفریقای مرکزی

کد خبر : ۱۳۵۵۰۰

اگرچه استعفای «میشل جوتودیا» در دستور کار نشست جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا در انجامنا نیست، اما ظاهرا خواست مقام‌های جمهوری آفریقای مرکزی کناره‌گیری وی از قدرت است.

«میشل جوتودیا» رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی که برای شرکت در نشستی وارد «انجامنا» پایتخت چاد شده است٬ ممکن است در این نشست و برای برون‌رفت کشورش از بحران، اعلام کند از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ اگرچه استعفای جوتودیا در دستور کار نشست جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا در انجامنا نیست، اما ظاهرا خواست مقام‌های جمهوری آفریقای مرکزی کناره‌گیری وی از قدرت است.

میشل جوتودیا حدود ۱۰ ماه پیش با پشتیبانی شورشیان سلکا و به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری مسلمان این کشور قدرت را در بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی در دست گرفت.

اما با درگیری شورشیان «سلکا» با شبه نظامیان موسوم به «آنتی بالاکا» ٬ بی‌ثباتی این کشور را در بر گرفت.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که با ادامه درگیری‌ها و خشونت‌ها، بیش از نیمی از جمعیت بانگی از پایتخت گریخته‌اند و بیش از دو میلیون نفر نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

خشونت‌هایی که به دنبال موج جدیدی از درگیری‌ها در آفریقای مرکزی روی داد، باعثشد تا هزار و ۶۰۰ نیروی نظامی فرانسه برای آرام کردن اوضاع وارد این کشور شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز