خبرگزاری کار ایران

جایزه هفت میلیون دلاری آمریکا در قبال ارائه اطلاعات از یک فرمانده حزب الله لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۹۴

وزارت خارجه آمریکا پاداش هفت میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات از یک فرمانده حزب الله لبنان تعیین کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته -سه شنبه- اعلام کرد که واشنگتن برای ارائه اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت «ابراهیم عقیل»، یکی از فرماندهان حزب الله لبنان شود، تا هفت میلیون دلار جایزه تعیین می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است: «عقیل، که به نام تحسین نیز شناخته می‌شود، برای شورای جهاد، شاخه نظامی حزب الله کار می‌کند. این جایزه به مناسبت چهلمین سالگرد بمباران سفارت آمریکا در بیروت اعلام شده است».

برنامه پاداش برای عدالت وابسته به وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که عقیل، معروف به تحسین یکی از اعضای عالی ترین نهاد نظامی حزب الله است.

این برنامه در حساب کاربری توئیتر نوشت: «۴۰ سال پیش در چنین روزی، سازمان جهاد اسلامی که ابراهیم عقیل از اعضای آن بود، در بمباران سفارت آمریکا در بیروت شرکت کرد. آیا اطلاعاتی دارید؟ با ما تماس بگیرید! شاید واجد شرایط دریافت جایزه باشید».

بر اساس اعلام برنامه پاداش برای عدالت عقیل در طول دهه ۱۹۸۰یکی از اعضای کلیدی سازمان جهاد اسلامی بود که مسئولیت بمب گذاری در سفارت ایالات متحده در بیروت در آوریل ۱۹۸۳ و کشته شدن ۶۳ نفر در این حادثه را بر عهده گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا در ۲۱ جولای ۲۰۱۵ عقیل را به عنوان تروریست معرفی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز