خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه:

چند وزیر کابینه عراق تعدیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۴۹

منابع آگاه سیاسی از احتمال تغییر چند وزیر دولت عراق به دلیل نارضایتی نخست‌وزیر از عملکرد ضعیف آنها خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، منابع آگاهی از ائتلاف حاکم چارچوب هماهنگی عراق اعلام کردند که «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر این کشور قصد دارد چند وزیر را به دلیل عملکرد ضعیف وزارتخانه‌هایشان و همچنین ناتوانی در اجرای برنامه‌های محول‌شده تعدیل کند. 

یکی از منابع سیاسی نزدیک به دفتر السودانی درباره احتمال تغییر وزرا گفت: «۵ یا ۶ وزیر هر لحظه احتمال دارد در توافق با نهادها و احزاب سیاسی تغییر کنند. این اقدام که در مرحله آتی انجام خواهد شد، یک حزب یا گروه خاص را هدف قرار نمی‌‌دهد،‌ بلکه بخشی از توافق با ائتلاف به منظور توسعه کار وزارتخانه‌هاست.»

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: «نشانه‌های تغییر برخی وزرا از آخرین جلسه کابینه (سه‌شنبه گذشته) شروع شد و پس از آن برخی وزرا احساس کردند که در معرض جایگزینی هستند و به همین دلیل برای گفت‌و‌گو خیز برداشتند تا فرصت جدیدی به آن‌ها داده شود».

وی درباره اسامی وزرایی که ممکن است جایگزین شوند، گفت: «هنوز اسامی مشخص نشده است، اما بیشتر افراد مرتبط دارای وزارتخانه های خدماتی هستند».

«محمد البلداوی»، نماینده چارچوب هماهنگی نیز تاکید کرد که تغییر وزرا از طریق ارزیابی عملکرد آنها در دوره فرصت اعطا شده انجام خواهد شد و تغییر وزرا و استانداران تحت هیچ گونه فشار خارجی یا داخلی قرار نخواهد گرفت. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز