خبرگزاری کار ایران

انصار الله:

ابراز تمایل بایدن برای پایان جنگ در یمن مصرف رسانه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۶۵

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره جنگ یمن را برای مصرف رسانه ای توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «محمد البخیتی»، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به اظهارات «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تمایل وی برای توقف جنگ در یمن تاکید کرد که این اظهارات صرفا دارای مصرف رسانه ای است. 

البخیتی امروز -دوشنبه- با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر نوشت: «اگر بایدن صادق بود، آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف تجاوز و رفع محاصره به شورای امنیت ارائه می‌کرد تا قطعنامه قبلی که با حمایت و برنامه ریزی آمریکا به تجاوز و محاصره مشروعیت بخشیده بود، لغو شود».

وی افزود: «توقف جنگ به نفع یمن و همسایگانش است اما منافع آمریکا همچنان ادامه دارد، به همین دلیل در آخرین لحظات مداخله کرد تا چندین توافق برای پایان دادن به جنگ را بر هم زند». 

البخیتی ابراز امیدواری کرد که رهبری عربستان و امارات پس از اینکه دریافتند آمریکا عمدا در حال مانع تراشی در مسیر هر راه حلی است و در عین حال وانمود می‌کند که مشتاق دستیابی به صلح است تا از مسئولیت اخلاقی ناشی از رنج مردم یمن در نتیجه این جنگ فرار کند، با منطق عقل و  منفعت رفتار کنند».

وی ادامه داد: «ما بعید نمی‌دانیم که آمریکا در آینده به دنبال استفاده از جنایت‌های جنگی در یمن برای باج‌گیری مالی از عربستان و امارات باشد».

البخیتی در پایان تاکید کرد: ادامه محاصره یمن و غارت ثروت آن بخش مهمی از جنگ است و آثار جنگ اقتصادی خطرناکتر از آثار جنگ نظامی است».

بایدن روز گذشته –یکشنبه- به مناسبت اولین سالگرد آغاز آتش بس در یمن برای پایان دائمی جنگ در این کشور ابراز امیدواری کرد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز