خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه بلژیک و ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۶۵۹

وزیر خارجه بلژیک در پیامی توئیتری از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود درباره شهروند بلژیکی بازداشت‌شده در ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، «حاجا لحبیب» وزیر خارجه بلژیک در پیامی توئیتری از گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود درباره «اولیویه فانده کاستل» شهروند بلژیکی بازداشت‌شده در ایران خبر داد.

وی با تکرار برخی مواضع مداخله‌جویانه اعلام کرد که فانده کاستیل باید هر چه سریع‌تر آزاد شود و در این مدت شرایط بازداشت او بهتر شود.

دادگاه انقلاب اسلامی تهران پیش از این برای برای چهار عنوان اتهامی فانده کاستیل حکم بدوی صادر کرده بود.

بر اساس کیفرخواست صادر شده وی به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی به همین میزان متهم بوده است.

دادگاه پس از برگزاری جلسات دادگاه با حضور معاون دادستان، متهم و وکیل مدافع وی در نهایت در رابطه با اتهام اول، جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، تبعه بلژیک را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است. همچنین دادگاه انقلاب اسلامی تهران در مورد اتهام دوم، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، نیز وند کاستیل را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است.

در مورد اتهام سوم، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار، رئیس دادگاه برای تبعه بلژیک ۲.۵ سال حبس، ضبط ارز قاچاق، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر بهای ریالی دلارها به قیمت روز و ۷۴ ضربه شلاق حکم صادر کرده است.

در مورد اتهام چهارم، پولشویی به میزان ۵۰۰ هزار دلار، هم دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این فرد ۱۲.۵ سال حبس و مصادره اصل مال درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشا و جرم پولشویی در نظر گرفته است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز