خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل متحد:

تعداد آوارگان آفریقای مرکزی ۲ برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۵۲

حدود ۵۰۰ هزار نفر از این آوارگان، ساکنان شهر بانگویی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی‌ هستند که در هفته‌های اخیر با تشدید درگیری‌ها خانه‌های خود را به اجبار ترک کرده‌اند.

سازمان ملل متحد در آماری جدید اعلام کرده تعداد افرادی که در جمهوری آفریقای مرکزی ناچار به ترک خانه و جابه‌جایی شده‌اند، از ماه دسامبر گذشته به ۹۳۵ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، حدود ۵۰۰ هزار نفر از این آوارگان، ساکنان شهر بانگویی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی‌ هستند که در هفته‌های اخیر با تشدید درگیری‌ها خانه‌های خود را به اجبار ترک کرده‌اند.

سازمان ملل متحد همچنین هشدار داده که با تشدید درگیری‌ها، رساندن کمک‌های ضروری به آوارگان بسیار دشوار شده است.
آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که غارتگری، حمله شبه‌نظامیان مسلح به اردوگاه‌های پناهندگان و افزایش درگیری‌ها، روند کمک‌رسانی به آوارگان این جنگ داخلی را «بسیار محدود» کرده است.

این نهاد بین‌المللی گزارش کرده که تنها طی هفته گذشته تعداد پناهجویان در کمپ آوارگان فردوگاه بانگویی دو برابر شده و به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

سازمان ملل متحد خواستار اعزام فوری نیروهای بیشتر نظامی به این منطقه شده است. گفته می‌شود نیروهای نظامی فرانسوی و نظامیان اعزامی توسط اتحادیه آفریقا قادر به تامین امنیت پرواز‌ها و کاروان‌های کمک رسانی سازمان ملل متحد نیستند.

این نهاد بین المللی همچنین برای اجرای یک طرح ضربتی ۱۰۰ روزکمک‌رسانی خواستار ۱۵۲ میلیون دلار بودجه شده است.
سازمان پزشکان بدون مرز هم اعلام کرده که در دو روز گذشته ناچار به کاهش چشمگیر خدمات درمانی خود در کمپ فرودگاه بانگویی شده است. این نهاد مستقل بین‌المللی تنها یاری‌رسان خدمات پزشکی در بانگویی، پایتخت کشور و مرکز اصلی درگیری‌ها است.

اوایل هفته جاری، سازمان ملل متحد هشدار داده بود که درگیری‌ها در این منطقه بسیار «خشن‌تر» شده و دو طرف درگیر اکنون با کشتن کودکان و بریدن سر و اعضای بدن آن‌ها از یکدیگر انتقام می‌گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز