خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

منطقه باید برای طوفان‌های زلزله آماده باشد/ انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ۱۴ ماه مه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۹۰۳

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که منطقه در حال گذر از طوفان‌های زلزله است و باید همیشه آماده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز -چهارشنبه- با بیان اینکه زلزله فوریه منطقه ای به مساحت ۵۰۰ متر را تحت تاثیر قرار داده است،‌ خواستار آماده شدن در برابر طوفان های زلزله شد که اکنون منطقه درگیر آن است. 

اردوغان گفت: «زلزله ۶ فوریه ویرانگر بود و منطقه‌ای به وسعت ۵۰۰ کیلومتر در جنوب ترکیه را تحت تأثیر قرار داد و ویرانی‌های فراوانی در ایالت‌های ترکیه‌ به بار آورد». 

وی با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های فروریخته بر اثر زلزله از ۳۰ هزار ساختمان فراتر رفته است،‌ افزود: «تلاش‌ها برای جست و جو و نجات در کاهش تلفات انسانی نقش داشته است».

اردوغان گفت: «بیش از نیم میلیون شهروند ترکیه در عملیات امداد و نجات کمک و بیش از ۹۰ کشور تیم های امدادی را برای کمک در مهار پیامدهای زلزله اعزام کردند. اکنون کار عملیات جست و جو و نجات به پایان رسیده و در حال آواربرداری هستیم». 

اردوغان افزود: «انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ۱۴ ماه مه برگزار می‌شود. مردم ترکیه آنچه ضروری خواهد بود را در انتخابات انجام خواهند داد. برخی تلاش می‌کنند از فاجعه زلزله برای اهداف سیاسی استفاده کنند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز