خبرگزاری کار ایران

تقدیر بایدن از پادشاه اردن برای برگزار نشست العقبه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۸۲۵

رئیس جمهور آمریکا از پادشاه اردن برای برگزاری نشست العقبه بین فلسطین و اسرائیل تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از «عبدالله دوم»، پادشاه اردن در پی برگزاری نشست العقبه تشکر و از نقش «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر در این نشست تقدیر کرد.  

«جیک سالیوان»، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد:  «ایالات متحده از تعهدات اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین برای کاهش تنش و جلوگیری از تشدید خشونت ها استقبال می‌کند».

سالیوان افزود: «ما می‌دانیم که این نشست نقطه شروعی است و کارهای زیادی وجود دارد که باید طی هفته‌ها و ماه‌های آتی برای ساخت آیده ای با ثبات و شکوف برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها انجام شود. اجرای این مفاد امری حیاتی خواهد بود».

وی گفت که این نشست  در نوع خود برای نخستین بار در سال‌های اخیر برگزار شده است و دستاورد آن بیانیه العقبه است که طی آن تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل هر دومتعهد به توقف تشدید تنش و جلوگیری از خشونت‌های بیشتر شده اند و این نشان دهنده عزم هر دو طرف برای حرکت در مسیر صلحی عادلانه و پایدار است».

سالیوان همچنین بر مشارکت فعال آمریکا در این زمینه طی هفته‌های آتی از جمله پیگیری نشست شرم الشیخ مصر در ماه آینده میلادی تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز