خبرگزاری کار ایران

درخواست گوترش برای جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون دلار برای زلزله‌زدگان سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۸۰۵

دبیر کل سازمان ملل خواستار جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار جمع‌آوری فوری ۴۰۰ میلیون دلار برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه در یک دوره سه ماهه شد. 

گوترش ‌گفت: «امروز اعلام می‌کنم که سازمان ملل درخواست بشردوستانه ای برای جمع آوری ۳۹۷ میلیون دلار به منظور کمک به قربانیان زلزله سوریه ارائه می‌کند. این کمک‌ها برای یک دوره سه ماهه در نظر گرفته شده است. سازمان ملل در تلاش برای ارائه درخواستی مشابه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به زلزله‌زدگان ترکیه است».

دبیر کل سازمان از همه کشورهای عضو خواست تا به طور کامل و بدون تأخیر بودجه لازم را به منظور تامین نیازهای حدود پنج میلیون سوری از جمله سرپناه، مراقبت‌های پزشکی و غذا تأمین کنند».

وی گفت: «نیازها بسیار زیاد است و همه ما می‌دانیم که کمک های نجات با سرعت و حجم مورد نیاز نمی رسد».

گوترش افزود: «بعد از یک هفته زمین لرزه های ویرانگر، میلیون ها نفر در سراسر منطقه بدون سرپناه و در دمای سرد برای زنده ماندن تلاش می کنند».

وی تاکید کرد: «رنج انسانی ناشی از این فاجعه طبیعی نباید با موانع دیگر تشدید شود».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز