خبرگزاری کار ایران

تایید سفر زلنسکی به واشنگتن از سوی مقام‌های کاخ سفید

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۴۶۲

مقام‌های کاخ سفید سفر رئیس‌جمهوری اوکراین به واشنگتن را تایید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، مقام های کاخ سفید تایید کرده‌اند که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین اکنون در راه واشنگتن است و این نخستین سفر خارجی او از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه به شمار می‌رود.

زلنسکی امروز -‌چهارشنبه- با «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و سپس در جلسه مشترک کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، هدف از این سفر تاکید مجدد بر حمایت آمریکا از اوکراین همزمان با تصمیم دولت آمریکا برای اعلام بسته کمک نظامی جدید به اوکراین است.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که بایدن در این دیدار قصد دارد یک بسته کمک امنیتی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و همچنین تحویل سامانه‌های موشکی پاتریوت را برای اوکراین اعلام کند.

مقام های کاخ سفید گفتند که اعلام بسته کمک‌های امنیتی جدید در حضور زلنسکی پیامی قوی به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه و سایر رهبران جهان مبنی بر حمایت قاطع آمریکا از اوکراین ارسال خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا (که نخواست نامش فاش شود) گفت که بایدن قصد ندارد در این دیدار زلنسکی را برای یافتن پایان دیپلماتیک جنگ به هر دلیلی تشویق، ترغیب و اقناع کند اما همزمان  اجازه نخواهد داد ایالات متحده به نمایندگی از اوکراین وارد یک جنگ فعال با روسیه شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز