خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر آمریکایی:

اهداف زلنسکی دیگر با اهداف واشنگتن هم‌سو نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۴۵۵

یک تحلیلگر آمریکایی تاکید کرد که اهداف رئیس‌جمهوری اوکراین دیگر هم‌سو با اهداف واشنگتن نیست.

به گزارش ایلنا، وبگاه ۱۹ فورتی فایو در مقاله‌ای به قلم «برایان کلارک»، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی نوشت که واشنگتن خواهان پیروزی رژیم کی‌یف در بحران اوکراین نیست، زیرا این اتفاق منجر به وقوع جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه می‌شود.

نویسنده در مقاله خود نوشت: «دولت کاخ سفید می‌خواهد نوعی روابط پایدار با روسیه ایجاد کند، اما پیروزی اوکراین در این جنگ تحقق چنین هدفی را غیرممکن خواهد کرد».

کلارک تاکید کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه هشدار داده است که اهداف «ولودیمیر زلنسکی»،‌ همتای اوکراینی‌ او برای بازپس گیری اراضی اشغالی، مسکو را به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای حفاظت از اراضی خود وادار خواهد کرد.

وی توضیح داد که اهداف زلنسکی دیگر با اهداف واشنگتن همخوانی ندارد، زیرا دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد از چنین سناریویی پرهیز و روابط متعادل با روسیه را حفظ کند.

این نویسنده با تاکید بر اینکه همکاری و روابط نتیجه بخش بین واشنگتن و مسکو از اوکراین با حاکمیت کامل ارزشمندتر است، گفت: «آمریکا باید در استراتژی فعلی خود برای حمایت از کی‌یف تجدید نظر و از تبدیل این بحران به یک جنگ هسته‌ای جلوگیری کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز