خبرگزاری کار ایران

پکن‌:

آمریکا از روش‌های تبعیض‌آمیز و ناعادلانه علیه شرکت‌های دیگر کشورها استفاده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۱۸۰

وزارت خارجه چین آمریکا را به اجبار اقتصادی و ارعاب فناوری متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز -چهارشنبه- تاکید کرد که آمریکا از روش‌های تبعیض‌آمیز و ناعادلانه علیه شرکت‌های دیگر کشورها استفاده  و مسائل فناوری را سیاسی می‌کند که این یک اجبار آشکار اقتصادی و ارعاب تکنولوژیک است. 

وی افزود: «آمریکا بارها مفهوم امنیت ملی را تعمیم داده، از معیارهای صادرات سوء استفاده کرده و به روش‌های تبعیض‌آمیز و ناعادلانه علیه شرکت‌های دیگر کشورها متوسل شده است که این موضوع به قوانین بازار و نظام اقتصادی و تجاری بین‌المللی آسیب بزرگی وارد کرده و ثبات زنجیره جهانی تولید و عرضه را به خطر انداخته است». 

این دیپلمات چینی گفت:‌ «چنین اقداماتی با منافع چین، آمریکا یا سایر نقاط جهان مطابقت ندارد». 

وی تاکید کرد که چین قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت ها و نهادهای چینی دفاع خواهد کرد.

یک منبع آگاه پیشتر اعلام کرد که دولت آمریکا قصد دارد شرکت یک سازنده تراشه چینی و ۳۵ شرکت دیگر مرتبط با این کشور را در لیست سیاه تجاری قرار دهد تا آن‌ها را از خرید برخی قطعات آمریکایی منع کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز