خبرگزاری کار ایران

جنین پلاسخارت:

دیدار با آیت الله سیستانی روز بزرگی را رقم زد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۰۴

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق جزئیات دیدار با مرجعیت عالی قدر شیعیان این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «جنین پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق امروز -‌چهارشنبه- جزیئات دیدار با «سید علی سیستانی»، مرجعیت عالی قدر شیعیان عراق را اعلام کرد.

پلاسخارت با بسیار مهم شمردن دیدار با آیت الله سیستانی گفت: «‌با سیستانی درباره اهمیت درایت و حمایت او از همزیستی مسالمت‌آمیز گفت‌و‌گو کردیم».

وی با بیان اینکه در این دیدار پرونده سیاسی مورد بررسی قرار نگرفت، تاکید کرد که دیدار با مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق روز بزرگی بود.

پلاسخارت در ادامه گفت:‌ «آقای سیستانی بر لزوم همزیستی مسالمت‌آمیز همه تشکل‌ها در عراق تاکید کرده است».

وی افزود: «مرجعیت دینی عراق همچنین بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز و نفی خشونت و نفرت تاکید کرده است».

بر اساس این گزارش، آیت الله سیستانی با اشاره به فجایعی که گریبانگیر بسیاری از مردم و گروه‌های قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط جهان است، بر لزوم حل چنین پدیده‌های مطرود در هر شرایطی تاکید کرده است.

مرجع شیعیان عراق در این دیدار خواستار تلاش جدی برای تحقق بخشی از عدالت و آرامش در جوامع مختلف متناسب با کرامت انسانی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز