خبرگزاری کار ایران

واکنش ترودو به ادعای استفاده از قطعات کانادایی در پهپادهای «شاهد ۱۳۶»

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۴۵۵

روزنامه «گلوبال تایمز» با اشاره به برخی گزارش‌ها ادعایی، نوشت که نخست‌وزیر کانادا «عمیقا» نگران پیدا شدن قطعات ساخت این کشور در پهپادهای ایرانی است که ادعا می‌شود روسیه برای حمله به اوکراین از آنها استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا، روزنامه «گلوبال تایمز» با اشاره به برخی گزارش‌ها ادعایی نوشت که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا «عمیقا» نگران پیدا شدن قطعات ساخت این کشور در پهپادهای ایرانی است که ادعا می‌شود روسیه برای حمله به اوکراین از آنها استفاده می‌کند.

به نوشته این روزنامه، موسسه «استیت‌واچ» که یک سازمان غیرانتفاعی کانادایی است، ماه گذشته میلادی گزارش داد که یک آنتن ساخت شرکت بیسیم «تالیسمان» (Tallysman) مستقر در اتاوا در هواپیمای بدون سرنشین انتحاری «شاهد 136» در اوکراین پیدا شده است.

نخست‌وزیر کانادا همسو با برخی فضاسازی‌های ضدایرانی در این باره گفت: «ما کاملا نگران این گزارش‌ها هستیم. در جایی که کانادا در حال تولید نوآوری‌های خارق‌العاده در فناوری است، ما نمی‌خواهیم این فناوری‌‌ها از طریق ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین به کار گرفته شوند».

ترودو در ادامه ادعاهای خود افزود که کشور متبوعش مجوزهای صادراتی دقیقی برای فناوری‌های حساس دارد که سختگیرانه‌ اجرا می‌شوند.

وی همچنین گفت که دولت و این شرکت همکاری متقابلی داشته‌اند. 

با این حال، ترودو افزود که مقام‌ها در حال تحقیق هستند تا بدانند چگونه قطعات کانادایی سر از پهپادهای ایران در اوکراین درآورده‌اند.

«جایلز پنثر» مدیرعامل تالیسمان نیز گفت که کمپانی وی «صد درصد» متعهد به حمایت از اوکراین است، و خبر ندارد این قطعات چگونه به پهپادهای ایرانی راه یافته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز