خبرگزاری کار ایران

دستمالچیان در گفت‌وگو با ایلنا:

اسرائیل به دنبال حضور نیروهای خود در کنار ناوگان ششم دریایی آمریکا در آب‌های بحرین است/ منامه امنیت را از آمریکا و رژیم صهیونیستی گدایی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۰۳۲

سفیر پیشین کشورمان در لبنان گفت: با توجه به اینکه ناوگان ششم دریایی آمریکا در بحرین حضور دارند و مرکز اصلی سنتکام در آنجاست، رژیم صهیونیستی مدتی است که در تلاش است تا پیوندهای نظامی نزدیکی با نیروهای سنتکام در خلیج فارس داشته باشد تا به عنوان بازوی کمکی سنتکام در این حوزه و تحت این پوشش حضور داشته باشد.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل اهداف سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین برای نخستین بار و در پاسخ به این پرسش که اسرائیل و بحرین هر کدام به دنبال چه دستاوردهایی از این سفر در برهه کنونی هستند، گفت: رژیم صهیونیستی مدت زمانی است که به دنبال صلح ابراهیم سعی دارد در منطقه حساس خلیج فارس در کشورهای عربی حاشیه حوزه حضور و نفوذ ذاشته باشد. در امارات این کار را کرد و حالا در بحرین نیز پای خود را تثبیت می‌کند. این سفر در راستای همان طرح صلح ابراهیم انجام می‌شود. متأسفانه بحرین بدون توجه به افکار عمومی جهان عرب به این روند پیوسته و رژیم صهیونیستی توانسته در آن کشور نفوذ پیدا کند. این سفر با توجه به اینکه ناوگان ششم دریایی آمریکا در بحرین حضور دارند و مرکز اصلی سنتکام در آنجاست، رژیم صهیونیستی مدتی است که در تلاش است تا پیوندهای نظامی نزدیکی با نیروهای سنتکام در خلیج فارس داشته باشد تا به عنوان بازوی کمکی سنتکام در این حوزه و تحت این پوشش حضور داشته باشد. این سفر بیشتر در راستای همین موضوع و مذاکره با مقامات بحرین انجام شده است. 

وی ادامه داد: این سفر در حالی انجام می‌شود که افکار عمومی جهان عرب در جریان بازی های جام جهانی در قطر نشان داد که تا چه میزان متنفر از رژیم صهیونیستی هستند و حتی حاضر به مصاحبه با خبرنگار اسرائیلی نمی‌شوند یا هنگام پیروزی مراکش، بازیکن این تیم با پرچم فلسطین به شادی پرداخت. این جوهره اصلی احساس مردم جهان عرب است اما دولت‌های خیانتکار هر کاری می‌کنند، بدانند که دودش در چشم خودشان خواهد رفت. هدف اصلی این سفر اما تکمیل زنجیره امنیتی رژیم صهیونیستی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است که توسط امارات و بحرین و همکاری‌های پنهانی بن سلمان انجام می‌گیرد.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه در پاسخ به این پرسش که دقیقا در زمانی که در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس این از حمایت از فلسطین نمود رسانه‌ای پیدا کرده است، مقام‌های بحرین به دنبال چه دستاوردی از سفر اسحق هرتزوگ به منامه هستند، گفت: بحرین به عنوان یک کشور بی‌وزن همواره در تلاش است تا امنیت خود را از طرف‌هایی چون آمریکا و اسرائیل بگیرد و هیچگاه نتوانسته یک کشور مستقل باشد. شاهد بودید زمانی که انقلاب مردم بحرین صورت گرفت بلافاصله پادشاه کشورش از نیروهای سعودی خواست تا ورود کنند و امروز هم برای حفظ کیان امیری خودش پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده است.

وی افزود: می‌د‌انید که اکثریت مردم بحرین، شیعه و مخالف حکومت هستند و این پادشاهی فکر می‌کند که امنیت خریدنی است و این چنین امنیت را گدایی می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز