خبرگزاری کار ایران

پیونگ یانگ:

گوترش عروسک خیمه شب بازی در دست آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۳۵

وزیر خارجه کره شمالی نسبت به محکومیت پرتاب موشکی پیونگ یانگ توسط دبیر کل سازمان ملل ابراز تاسف عمیق کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «چوئه سون هوی»، وزیر خارجه کره شمالی امروز- دوشنبه از واکنش دبیرکل سازمان ملل در محکومیت پرتاب موشک بالستیک اخیر توسط پیونگ یانگ ابراز تأسف عمیق کرد.

وی گفت: «من از این واقعیت که دبیر کل سازمان ملل متحد موضع بسیار تأسف باری اتخاذ کرده و هدف، اصول و مأموریت درست منشور سازمان ملل متحد که حفظ بی طرفی، عینیت و عدالت در همه مسائل است، را نادیده گرفته است،‌ عمیقا متاسف هستم».

وزیر خارجه کره شمالی افزود:‌ «اخیرا به دبیرکل سازمان ملل هشدار دادیم و از او خواستیم که موضوع شبه جزیره کره را بر اساس بی طرفی و عدم جانبداری بررسی کند.

وی تاکید کرد که دبیر کل سازمان ملل متحد به جای اینکه ایالات متحده را مسئول وضع موجود بداند، این موضوع را متوجه کره شمالی کرده است.

این مقام کره گفت: «دبیر کل سازمان ملل متحد شریک ایالات متحده و متحدانش در ارجاع پرونده کره شمالی به شورای امنیت است و این به وضوح نشان می دهد که گوترش، یک عروسک خیمه شب بازی در دست آمریکاست.

گوترش روز جمعه پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی را به شدت محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست فورا اقدامات تحریک آمیز بیشتر را متوقف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز