خبرگزاری کار ایران

ویتالی چورکین:

غرب مدرکی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی ارائه نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۴۹

مدارکی که واشنگتن درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی ارائه کرد، قانع‌کننده نبود و دولت آمریکا مایل نیست دیدگاه خود را در این‌باره بیان کند.

«ویتالی چورکین» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت که غرب هیچ گونه مدرکی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه ارائه نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، چورکین در جلسه غیرعلنی شورای امنیت تاکید کرد که مدارکی که واشنگتن درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی ارائه کرد، قانع‌کننده نبود و دولت آمریکا مایل نیست دیدگاه خود را در این‌باره بیان کند.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل افزود که مسکو خواستار ارائه اطلاعات مفصلی برای اثبات به کارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه شد اما واشنگتن به این درخواست بی‌توجهی کرده است.

وی تصریح کرد که حادثه حمله شیمیایی در شرق دمشق که ۲۱ آگوست رخ داد، اقدامی تحریک آمیز توسط گروه‌های مسلح برای دخالت نظامی در سوریه بود.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود که غربی‌ها هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر استفاده نکردن گروه‌های مسلح از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ارائه نکردند. این در حالی است که کار‌شناسان بین المللی استفاده گروه‌های مسلح در سوریه از سلاح‌های شیمیایی را تایید کرده‌اند.

چورکین در ادامه گفت که آمریکا، فرانسه، و انگلیس هر چه در توان داشتند صرف کردند تا کسی واقعیت‌ها را درباره حملات شیمیایی در سوریه نداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز