خبرگزاری کار ایران

انگلیس، فرانسه و آمریکا خواستار شدند:

نام «انصار الشریعه» در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۸۳

نماینده استرالیا در سازمان ملل متحد که کشورش به صورت دوره‌ای ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد، گفت که اعضای این شورا در حال بررسی کلی برای رد یا قبول درخواست وارد شدن نام گروه انصارالشریعه در فهرست سیاه سازمان ملل هستند.

مقام‌های انگلیس، فرانسه و آمریکا از مسئولان سازمان ملل متحد خواستند تا نام گروه تندرو «انصارالشریعه» در لیبی وارد فهرست سیاه این سازمان شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از نماینده‌های رسمی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه گفت که در صورتی که هر ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با درخواست ما موافقت کنند، ‌ نام انصارالشریعه در تاریخ ۱۹ ماه جاری میلادی وارد فهرست سیاه می‌شود و به‌ این‌ ترتیب از لحاظ نظامی و تجهیزات مورد تحریم قرار می‌گیرد.

«گری کینلان» نماینده استرالیا در سازمان ملل متحد که کشورش به صورت دوره‌ای ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد، گفت که اعضای این شورا در حال بررسی کلی برای رد یا قبول درخواست وارد شدن نام گروه انصارالشریعه در فهرست سیاه سازمان ملل هستند.

مقام‌های واشنگتن انصارالشریعه را مسئول حمله سال ۲۰۱۲ در شهر «بنغازی» که باعثکشته شدن سفیر آمریکا شد، می‌دانند.

لیبی توسط دو جناح جبهه دولتی و قبایل رقیب دولت تقسیم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز