خبرگزاری کار ایران

تهدید مشترک ماکرون و شولتز برای انتقام تجاری از بایدن

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۸۴۶

رهبران فرانسه و آلمان رئیس‌جمهور آمریکا به انتقام تجاری تهدید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه و «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان پس از علنی شدن اختلاف نظرشان موضوع مشترکی برای توافق پیدا کردند.

بر اساس گزارش پولیتیکو، دو مقام اروپایی درباره ابراز نگرانی نسبت به رقابت ناعادلانه ایالات متحده و لزوم پاسخ اروپا به این رقابت به اتفاق نظر رسیدند. 

شولتز و ماکرون در یک جلسه سه ساعته تاکید کردند که طرح‌های حمایتی اخیر دولت ایالات متحده نشان دهنده اقدامات مخرب برای بازار با هدف متقاعد کردن شرکت‌ها برای انتقال تولید به ایالات متحده است و اتحادیه اروپا باید با این موضوع مقابله کند.

آنها توافق کردند که اگر واشنگتن قانون کاهش تورم را اعمال کند که موجب کاهش مالیات و وجود مزایای انرژی برای شرکت‌هایی می‌شود که در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، اتحادیه اروپا نمی‌تواند دست بسته بنشیند.

این دو رهبر اروپایی به این نتیجه رسیدند که اگر ایالات متحده عقب نشینی نکند، اتحادیه اروپا باید پاسخ دهد و برای جلوگیری از رقابت ناعادلانه یا از دست دادن سرمایه گذاری، طرح‌های تشویقی مشابهی را برای شرکت ها وضع کند. چنین اقداماتی می‌تواند روابط در چارچوب ناتو را به  یک جنگ تجاری جدید سوق دهد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز