خبرگزاری کار ایران

«سی‌ان‌ان» مدعی شد:

اعمال تغییرات در پهپادهای ایرانی برای افزایش قدرت تخریب

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۰۷۵

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با استناد به یک گزارش تحقیقی و با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده، مدعی شد که در پهپادهایی که توسط ایران به روسیه ارائه می‌شود، برای به حداکثر رساندن آسیب به اهداف زیرساختی اوکراین، تغییرات و اصلاحاتی اعمال شده است.

به گزارش ایلنا، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با استناد به یک گزارش تحقیقی و با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده، مدعی شد که در پهپادهایی که توسط ایران به روسیه ارائه می‌شود، برای به حداکثر رساندن آسیب به اهداف زیرساختی اوکراین، تغییرات و اصلاحاتی اعمال شده است. 

در این گزارش ادعا شده است که این تحقیقات روی یک نمونه منفجر نشده از پهپاد انتحاری شاهد-۱۳۱ که در اکتبر ۲۰۲۲ در اودسای جنوبی کشف شد، توسط سازمان تحقیقات تسلیحات جنگی (مستقر در انگلیس) با همکاری ارتش اوکراین انجام شده و نتایج آن توسط این سازمان در اختیار سی‌ان‌ان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش ادعایی، آسیب قابل توجه وارد شده به زیرساخت‌های اوکراین به واسطه تغییراتی است که ایران در کلاهک‌های انفجاری پهپادها ایجاد کرده است. 

در ادامه آمده است که نصب ترکش‌های فلزی در کلاهک این پهپادها که طولی کمتر از ۶۱ سانتیمتر دارد، باعث شده است تا در هنگام انفجار، این قطعات در شعاع گسترده‌‌‌تری پراکنده شوند.

علاوه بر آن، ۱۸ قطعه در بخش میانی به نوعی قرار گرفته‌اند که با ذوب شدن هنگام انفجار بتواند باعث سوراخ شدن پوشش زرهی و تولید اثر انفجاری ۳۶۰ درجه شود.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها فروش تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز