خبرگزاری کار ایران

اشپیگل گزارش داد:

درخواست وزرای دفاع و خارجه آلمان برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۲۹۰

وزرای دفاع و خارجه آلمان خواستار افزایش کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین شدند.

به گزارش ایلنا، مجله دیر اشپیگل نوشت که وزرای خارجه و دفاع آلمان خواستار اختصاص یک و نیم میلیارد دیگر برای ارسال تسلیحات به کی‌یف در سال آینده شده‌اند که این رقم بالاتر از سقف بودجه تعیین‌شده برای کمک به کی‌یف است.

این مجله با استناد به نامه‌ای به «کریستین لیندنر»، وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که در بودجه سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۷۰۰ میلیون یورو کمک نظامی به کی‌یف در نظر گرفته شده است، اما «آنالنا بربوک» و «کریستین لامبرشت»، وزرای خارجه و دفاع این کشور خواهان افزایش این بودجه به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورور هستند.

به اعتقاد این دو وزیر آلمانی، برلین تنها از طریق این بودجه می‌تواند به طور ملموس و واضح نشان دهد که مسئولیت مورد انتظار شرکای بین‌المللی را عملی کرده است. 

گزارش اشپیگل تصریح می‌کند که دو وزیر در ابتدای نامه‌ای که به وزیر دارایی ارسال کرده‌اند، با انتقاد از اینکه تاکنون تنها ۶۹۷ میلیون یورو برای تامین تسلیحات به کی‌یف اختصاص داده شده است تاکید کرده‌اند که شهرت بین‌المللی برلین نیز به این موضوع  وابسته است. 

این مجله نوشت که هنوز مشخص نیست آیا وزیر دارایی به خواسته‌های وزرای خارجه و دفاع پاسخ خواهد داد یا خیر، زیرا با توجه به بحران انرژی و اقدامات دولت برای حمایت از شهروندان و صنعت، منابع مالی در آلمان محدود است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز