خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری آلمان:

بحران گرسنگی با قدرت بازگشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۳۴۸

رئیس‌جمهوری آلمان خواستار کمک مالی به سازمان آلمانی مبارزه با گرسنگی در جهان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس‌جمهوری آلمان با توجه به افزایش روزافزون قحطی در سراسر جهان، خواستار کمک مالی به سازمان آلمانی مبارزه با گرسنگی در جهان شد.

اشتاین مایر امروز -یکشنبه- به مناسبت روز جهانی غذا گفت: «گرسنگی برای مدت طولانی در جهان ما کاهش یافت. متأسفانه، بحران اکنون با قدرت کامل بازگشته است. بسیاری از مردم هرگز گرسنگی را به این شکل تجربه نکرده‌اند». 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان از سؤ تغذیه مزمن رنج می‌برند، تاکید کرد: «این رقم بیش از آن رقم ثبت شده در سه سال پیش  معادل ۱۵۰ میلیون نفر بوده و این یک رکورد غم‌انگیز است». 

اشتاین مایر گفت:‌ «گرسنگی در بسیاری از مناطق جهان حاکم است، نمونه‌هایی از آن را در شاخ آفریقا که مردم آن از بدترین خشکسالی در ۴۰ سال اخیر رنج می‌برند و پاکستان که از پیامدهای سیل های شدید رنج می‌برد، مشاهده می‌کنیم».

وی توضیح داد که تغییرات آب و هوایی تنها دلیل این امر نیست. افزایش گرسنگی به دلیل تاخیر در واردات غلات، کالاهای غذایی و کود است. دلیل این امر جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین است‌.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز