خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات پارلمانی ایتالیا/ ابراز نگرانی اوکراین از تهدیدهای هسته‌ای روسیه/ اعلام اولویت‌های کابینه توسط نامزد نخست‌وزیری عراق

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۵۹۶

پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات پارلمانی ایتالیا، ابراز نگرانی اوکراین از تهدیدهای هسته‌ای روسیه و اعلام اولویت‌های کابینه توسط نامزد نخست‌وزیری عراق از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ایالات متحده فرصت‌هایی را برای تماس مستقیم با رهبری روسیه حفظ کرده و فعالانه از آنها از جمله در چند روز گذشته استفاده می‌کند.

- در ملاقات «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

-  رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که تهدیدهای هسته‌ای که توسط همتای روس وی مطرح شده است، ممکن است فراتر از یک بلوف باشد.

- نامزد کمیته چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه عراق، اولویت‌های دولت خود را اعلام کرد.

- رئیس کمیته مرکزی اجرائی رأی‌گیری در دونتسک اظهار داشت که در جریان سه روز رأی‌گیری، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط در این منطقه در همه‌پرسی رأی داده‌اند.

- نتایج آرای در حال شمارش در انتخابات پارلمانی ایتالیا حاکی از پیروزی ائتلاف راست‌گرایان به رهبری حزب «برادران ایتالیا» است.

-  وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که احیای برجام در آینده نزدیک را دور از ذهن می‌داند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز