خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه چین:‌

سفر شی جین‌پینگ به آسیای میانه گامی استراتژیک برای شکست محاصره آمریکا بود‌

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵۲۸

وزیر خارجه چین سفر رئیس‌جمهوری این کشور به آسیای میانه را گامی استراتژیک برای شکست محاصره آمریکا علیه پکن توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین اعلام کرد که سفر «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین به آسیای میانه طی روزهای چهارشنبه تا جمعه گامی استراتژیک برای شکست محاصره پکن از سوی آمریکا از طریق گسترش حلقه دوستان در سازمان شانگهای و اظهار اعتماد و نفوذ خود بوده است.

وزیر خارجه چین گفت: «با وجود برنامه فشرده، نقاط برجسته و نتایج مثمر ثمری وجود داشت که گسترش سازمان همکاری شانگهای را با قدرت پیش برد و روابط چین با کشورهای مربوطه را به سطح جدیدی ارتقا داد.»

وانگ یی همچنین خاطرنشان کرد: «این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که یک اقدام دیپلماتیک بزرگ در قبال اوراسیا بوده و یک سفر تاریخی و مهم در یک مقطع تاریخی و زمانی مهم به شمار می‌رود».  

وی افزود:‌ «رئیس‌جمهور تجربه موفق سازمان همکاری شانگهای را در حفظ اعتماد سیاسی، همکاری برد-برد، برابری بین کشورها، باز بودن و فراگیر بودن آن و همچنین انصاف و عدالت خلاصه و تصریح کرد که این یک گواه روشن برای توسعه سالم و عادلانه روابط بین‌الملل است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز