خبرگزاری کار ایران

محمد اشتیه:

اسرائیل بیشتر مفاد پیمان اسلو را لغو کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۹۸

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که اسرائیل بیشتر مفاد پیمان اسلو را لغو کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ‌تاکید کرد که تشدید تنش‌های اسرائیل نسخه یک انفجار بزرگ است که احزاب مختلف اسرائیل به آن در راستای تبلیغات انتخاباتی دامن می‌زنند.

اشتیه گفت:‌ «پنهان شدن پشت فقدان افق سیاسی، سرگرمی جهانی به جنگ اوکراین و توجه به انتخابات در اسرائیل نمی‌تواند پوششی برای جنایت‌های رژیم صهیونیستی باشد».

اشتیه با اشاره به گذشت ۲۹ سال از امضای توافقنامه صلح موقت «اسلو» بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و اسرائیل که قرار بود به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای اشغالی در سال ۱۹۶۷ منجر شود، گفت:‌ «اسرائیل چیزی از توافق اسلو را باقی نگذاشته و بیشتر مفاد آن را لغو کرده است، در واقع آن را کنار گذاشت و جنبه سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی را لغو و از مذاکره درباره مسائل مرتبط به راه‌حل نهایی خودداری کرد».

وی تاکید کرد که این موضوع ما را به تامل بیشتر و بازبینی توافق وا می‌دارد.

اشتیه گفت:‌ «اسرائیل در برابر جهانیان مدعی است که خواهان تقویت جایگاه تشکیلات خودگردان است اما همه اقدامات این رژیم در مسیر تخریب تشکیلات و نابودی نهادهای وابسته به آن است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز