خبرگزاری کار ایران

واکنش منفی اردوغان به معامله تسلیحاتی یونان و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۰۶۶

رئیس جمهوری ترکیه نسبت به معامله تسلیحاتی یونان و آمریکا واکنش منفی نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بدون اشاره به نام هیچ کشوری از اقدامات خصمانه کشورهای متحد آنکارا ابراز ناراحتی و تاکید کرد که کشورهایی هستند که از یونان حمایت می‌کنند تا جنگ نیابتی علیه ترکیه را آغاز کند و این یعنی تکرار حوادثی که صد سال پیش رخ داده است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه یونان از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی با ترکیه برابری ندارد، گفت: «ما به واقعیت پی برده‌ایم. عده‌ای می‌خواهند وقت و انرژی کشورمان را از طریق یونان تلف کنند، همانطور که یک قرن پیش اتفاق افتاد».

وی تاکید کرد که یونان با مواضع خصمانه خود که با آزار و اذیت جنگنده‌های ترکیه آغاز شد و با استفاده از رادار سامانه موشکی اس-۳۰۰ روس، جنگنده‌ها را ردیابی کرد، ناتو و متحدانش را به چالش کشید.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه آمریکا خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه را که با هدف تامین نیازهای امنیتی کشور انجام شد، تهدیدی برای جنگنده‌های خود دانست، تاکید کرد: «این اقدام با تحریم آنکارا در خرید صنایع دفاعی آمریکا مواجه شد تا جایی که واشنگتن از تحویل جنگنده‌های اف- ۳۵ به آنکارا حتی پس از پرداخت بخشی از بهای آنها خودداری کرد».

وی گفت:‌ «ترکیه منتظر پاسخ آمریکا در قبال فعال‌سازی سامانه‌های اس-۳۰۰ یونان در برابر نیروی هوایی ناتو است».

اردوغان افزود:‌«آمریکا که از تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به ما خودداری کرد، همین جنگنده‌ها را به یونان که سامانه‌های روس را در اختیار دارد، فروخت و اجازه داد اف- ۳۵ و اس- ۳۰۰ وارد یک سنگر شوند». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز