خبرگزاری کار ایران

شرط پکن برای از سرگیری همکاری با آمریکا در پرونده آب و هوا

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۹۵

پکن از سرگیری مذاکرات درباره آب و هوا با آمریکا را به محو آثار منفی سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان مشروط کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین تاکید کرد که آمریکا باید پیش از احیای مذاکرات آب و هوا آثار منفی سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان را از بین ببرد.

چین پیشتر در واکنش به سفر پلوسه به تایوان همکاری دوجانبه با ایالات متحده در برخی پرونده‌ها از جمله مذاکرات آب و هوا بین فرماندهان ارشد نظامی دو کشور را تعلیق کرد.

«جان کری»، نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات آب و هوا خواستار از سر گیری مذاکرات با پکن در این پرونده شد.

وزارت خارجه چین در واکنش به این درخواست اعلام کرد که از سرگیری مذاکرات آب و هوا به اقداماتی وابسته است که واشنگتن برای از بین بردن آثار منفی سفر پلوسی به تایوان اتخاذ می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است:‌ «طرف آمریکایی باید آثار منفی شتاب پلوسی در سفر به تایوان را از بین ببرد. این شرط اجتناب ناپذیر برای همکاری چین با آمریکا در پرونده آب و هواست».

در ادامه تاکید شده است که چین به مشارکت فعال در انجمن های بین‌المللی مرتبط با این وضوع مهم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز