خبرگزاری کار ایران

واکنش جهانی به درگذشت نلسون ماندلا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۴۸

شورای امنیت جلسه خود را قطع کرد و اعضای این شورا به احترام ماندلا یک دقیقه سکوت کردند.

در پی درگذشت «نلسون ماندلا» رئیس جمهوری اسبق آفریقای جنوبی شورای امنیت جلسه خود را قطع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، در پی انتشار خبر درگذشت ماندلا، رهبر فقید و آزادی خواه آفریقای جنوبی، شورای امنیت جلسه خود را قطع کرد و اعضای این شورا به احترام وی یک دقیقه سکوت کردند.

«جرار آرو» نماینده فرانسه در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را طی ماه جاری میلادی به عهده دارد، طی سخنانی به نام اعضای شورای امنیت گفت که به نام اعضای شورای امنیت با مردم آفریقای جنوبی اظهار همدردی می کند.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز در کنفرانسی خبری پیش از سفرش به پاریس اندوه عمیق خود را از درگذشت ماندلا اعلام کرد.

بان در این کنفرانس خبری گفت که ماندلا از طریق مبارزه‌اش برای دفاع از کرامت انسانی، برابری و آزادی بسیاری از انسان‌ها را در جهان تحت تاثیر قرار داد.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز دستور داد در سوگ ماندلا پرچم آمریکا بر فراز ساختمان‌های دولتی تا روز دوشنبه به حالت نیمه افراشته درآید.

اوباما تاکید کرد که ماندلا منبع الهام شخصی وی بوده است.

وی افزود که ماندلا کاری بیش از آنچه از یک انسان انتظار می‌رود، انجام داد.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه نیز ماندلا را یک «انسان مقاوم استثنایی» و «مبارزی بی‌نظیر» توصیف کرد و دستور داد پرچم فرانسه به صورت نیمه افراشته درآید.

«دیوید کامرون» نخست و زیر انگلیس ماندلا را «قهرمان دوران ما» توصیف کرد.

کامرون اعلام کرد که پرچم انکلیس در سوگ ماندلا در برابر دفتر نخست وزیری این کشور نیمه افراشته می‌شود.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که نام ماندلا تا ابد با مبارزه علیه سرکوب مردمش و پیروزی بر رژیم نژادپرست همراه است.

«ولایمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز با تسلیت درگذشت ماندلا به «ژاکوب زوما» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت که نام ماندلا با دوران کاملی از تاریخ معاصر آفریقا عجین شده است؛ تاریخی که مهم‌ترین مشخصه آن پیروزی بر نژادپرستی و ایجاد جمهوری دموکراتیک در آفریقای جنوبی است.

ازطرف دیگر، فیفا اعلام کرد پرچم‌های کشورهای عضو اتحادیه جهانی فوتبال سوگ ماندلا نیمه افراشته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز