خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

سفر پلوسی به تایوان عواقب کوتاه و بلند مدت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۵۴۳

روزنامه واشنگتن پست با انتقاد شدید از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سرمقاله خود نسبت به پیامدهای کوتاه‌مدت و دراز‌مدت آن هشدار داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود به شدت از سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انتقاد و تاکید کرد که این سفر پیامدهایی در کوتاه مدت و بلند مدت خواهد داشت.

در این مقاله تاکید شده است که سفر پلوسی با خطر تشدید اعلان جنگ خسارت کوتاه‌مدت به همراه داشته و در دراز مدت نیز باعث افزایش فشار چین بر تایوان می‌شود.

این روزنامه نوشت: «در دوره بی‌ثباتی ژئوپلیتیک، توجه نباید از اوکراین شود و خطر ظهور یک منطقه خطرناک دیگر تحریف شود».

واشنگتن پست، بحران مشابهی را یادآور می‌شود که بین سال‌های ۱۹۹۵تا ۱۹۹۶ رخ داد، زمانی که چین به دلیل سفر رئیس‌جمهوری تایوان به آمریکا به سمت این جزیره موشک شلیک کرد اما در ادامه تحت فشار ناوهای هواپیمابر آمریکایی عقب‌نشینی کرد.

با این حال، این روزنامه یادآور می‌شود که چین اکنون بسیار قوی‌تر از ربع قرن پیش است آن زمان توسط «جیانگ زمین» محتاط اداره می‌شد و اکنون رهبری آن با «شی جین‌پینگ» تهاجمی است.

واشنگتن پست همچنین سفر پلوسی به تایوان را با تلاش وی برای پایان دادن به سمت خود به عنوان یک رئیس کنگره مرتبط دانست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز