خبرگزاری کار ایران

بایدن در کنفرانسی خبری مشترک با لاپید:

دیپلماسی بهترین رویکرد برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۷۹۸

رئیس جمهوری آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در کنفرانس خبری مشترک با محوریت برنامه هسته‌ای ایران حاضر شدند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در کنفرانس خبری مشترک با محوریت برنامه هسته‌ای ایران حاضر شدند.

جو بایدن با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که با لاپید در خصوص این‌که تهران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد، هم‌نظر است.

وی همچنین دیپلماسی را بهترین رویکرد برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران خواند.

بایدن در پاسخ به پرسشی درباره ضرب‌الاجل احیای برجام گفت که آمریکا تا ابد منتظر پاسخ ایران درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران نمی‌ماند. آنها هنوز برای پذیرش پیشنهاد واشنگتن در زمینه احیای توافق هسته‌ای فرصت دارند ولی باید بدانند که هرگز اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهند داشت.

لاپید نیز با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی گفت که اسرائیل حق اقدام آزادانه علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

وی همچنین مدعی شد که تنها راه ممانعت از هسته‌ای شدن ایران این است که مقام‌های تهران بدانند که جهان به زور متوسل خواهد شد؛ گاهی برای دفاع از آزادی باید به زور متوسل شد.

لاپید همچنین گفت که اسرائیل موافق عادی‌سازی روابط با تمامی کشورهای منطقه بوده و دست دوستی آن به سمت این کشورها دراز است.

دو طرف در این نشست مشترک «اعلامیه بیت‌المقدس» را در برابر خبرنگاران رسانه‌ها امضا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز