خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو گزارش داد:

مقدمه‌چینی بایدن برای خودداری از دست دادن با بن سلمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۷۲۰

روزنامه پولیتیکو از مقدمه چینی رئیس‌جمهوری آمریکا برای خودداری از دست دادن با ولیعهد سعودی در سفر به عربستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پلتیکو، بیانیه کاخ سفید مبنی بر اینکه «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در طول سفر به خاور‌میانه برای جلوگیری از کرونا تماس مستقیم خود را کاهش می‌دهد، در واقع برای خودداری از عکس گرفتن با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در حال دست دادن است.

بر اساس این گزارش، بایدن در فرودگاه «بن گوریون» هنگامیکه سران اسرائیلی دست خود را دراز کردند، با مشت به آنها دست داد.

پلتیکو چنین تفسیر کرد که دست دادن بایدن به این شکل‌، تنها بهانه‌ای برای عدم دست دادن با بن سلمان در هنگام ملاقات با اوست و او با سفر به اسرائیل راه را برای این کار هموار می‌کند.

 

این پایگاه خبری نوشت: «سیاست جدید در زمان مناسب اعلام شد. تیم بایدن می‌داند که مخرب‌ترین عکس در این سفر، تصویر رئیس جمهور در حال فشردن دست بن سلمان است که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده او را به عنوان قاتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی می داند».

در این گزارش با اشاره به اینکه «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا پشت سر بایدن برخی سران اسرائیلی را در آغوش گرفت، آمده است: «اما ساعاتی پیش از ورود بایدن به اسرائیل، مقام های آمریکایی صحت گزارش‌ها مبنی بر اینکه بایدن دست دادن در هنگام سفر را به توصیه پزشکان به دلیل افزایش ابتلا به کرونا محدود خواهد کرد، تایید کردند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز