خبرگزاری کار ایران

ترکی الفیص:

بایدن برای بهبود محبوبیت خود با بن سلمان دیدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۴۵۳

رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی سعودی در اظهاراتی جنجالی سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به ریاض را باعث تقویت محبوبیت وی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ترکی الفیصل»، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی، با مقاله‌ای درباره سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا به ریاض جنجال‌های گسترده‌ای را به راه انداخت.

الفیصل در مقاله ای در روزنامه «عرب نیوز» با عنوان «مردم از خانه شیشه‌ای سنگ پرتاب نمی‌کنند»، سفر بایدن را تلاشی برای تقویت مشروعیت از طریق دیدار با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی دانست.

وی گفت: «نشانه‌های خنده‌داری در مورد مشروعیت ولیعهد ما وجود دارد. کاهش محبوبیت بایدن است که او را به سمت ما سوق داده است. او برای تقویت مشروعیت خود از طریق دیدار با ولیعهد نزد ما می‌آید».

شاهزاده سعودی با بیان اینکه خوشحال است بایدن و دولتش به اهمیت رابطه با عربستان سعودی پی برده‌اند، تاکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلب رضایت حزب دموکرات مجبور شده است درباره موضوع قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و کارنامه حقوق بشر صحبت کند.

دو مقام آمریکایی پیشتر فاش کردند که ‌جو بایدن‌ قصد دارد ماه آینده در قالب یک سفر منطقه‌ای که شامل سرزمین‌های اشغالی نیز می‌شود، به عربستان سعودی برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز