خبرگزاری کار ایران

کارشناس امنیتی:

بریتانیا سلاح کافی برای شکست روسیه ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۱۹

یک کارشناس حوزه امنیت بریتانیا از عدم وجود مهمات کافی در اختیار نیروهای مسلح این کشور برای شکست روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه تایمز بریتانیا به نقل از «ادوارد لوکاس» تحلیلگر امنیتی این کشور نوشت که نیروهای مسلح بریتانیا مهمات کافی برای شکست روسیه را در اختیار نخواهند داشت و کرملین نیز از این کمبود آگاه است.

لوکاس به اظهارات «بن هاجز»، ژنرال سابق که فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا را بر عهده داشت، استناد می‌کند که مهمات اصلی نیروهای بریتانیا در رزمایش «وارفایتر» در روز هشتم تمام شد.

وی گفت: «اگر جنگی علیه روسیه رخ دهد، کابوس هر سرباز بریتانیا به حقیقت می‌پیوندد. جزئیات محرمانه است. با این حال، تصویر کلی روشن و تا حدودی تیره و تار است: بریتانیا نیرو و ابزار کافی برای تکمیل ماموریت اصلی رزمی ندارد».

نویسنده چنین نتیجه می‌گیرد: «دولت می‌گوید بودجه نظامی به دو و پنج دهم درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد اما تا سال ۲۰۳۰ عملی نمی‌شود. بن والاس، وزیر دفاع از داونینگ استریت درخواست پول کرده است اما سال‌هاست که بودجه کسری بزرگی دارد همانطور که ارتش وظایف بسیاری را بر عهده داشته و هزینه‌های کافی برای آن اختصاص داده نشده است. هزینه‌های این رویکرد با کوتاه‌بینی تعیین شده است». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز