خبرگزاری کار ایران

دیلی تلگراف گزارش داد:

درخواست ‌بوریس جانسون‌ از کشورهای ناتو برای افزایش هزینه‌های دفاعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۷۶۸

روزنامه دیلی تلگراف از درخواست نخست‌وزیر بریتانیا از کشورهای عضو ناتو برای افزایش هزینه‌های دفاعی خود خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی تلگراف، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا در نشست سران ناتو در مادرید از کشورهای عضو این ائتلاف نظامی می‌خواهد  تا هزینه‌های دفاعی خود را در پی جنگ اوکراین افزایش دهند.

دیلی تلگراف گزارش کرد که جانسون در نطق خود خواهد گفت: «ناتو هر روز امنیت شهروندان ما را حفظ می‌کند، اما در ۱۰ سال آینده خطرها بیشتر خواهد شد و ضروری است که متحدان به دنبال منابع لازم برای تقویت بازدارندگی و تضمین دفاع در دهه آینده باشند». 

بنا بر این گزارش، وی  در سخنرانی خود به این نکته اشاره خواهد کرد که ۲ درصد تولید ناخالص داخلی، حداقل هزینه‌های دفاعی است نه سقف آن و متحدان باید به افزایش هزینه‌های دفاعی در دوره بحران فعلی ادامه دهند‌.

دیلی تلگراف نوشت که بریتانیا دو و سه دهم درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف امور دفاعی می کند و حزب محافظه کار قصد داشت بر اساس برنامه انتخاباتی خود این هزینه ها را ۵ درصد بیشتر از نرخ تورم افزایش دهد، اما رعایت این موضوع با توجه به تورم ۱۱ درصدی امسال دشوار خواهد بود.

این روزنامه نوشت که در دولت بریتانیا بر سر افزایش هزینه‌های دفاعی اختلاف و دودستگی وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز