خبرگزاری کار ایران

پکن: ناتو در اروپا آشوب به راه انداخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۵۴۱

وزارت خارجه چین به توصیف کشورش به عنوان «چالش سیستمی» در مفهوم جدید استراتژی ناتو واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین به دنبال گزارش رسانه‌ها درباره توصیف کشورش به عنوان «چالش سیستمی» در تعریف جدید از استراتژی ناتو از سران این ائتلاف نظامی خواست تا اظهارات تحریک‌آمیز علیه پکن را متوقف کند.

وی گفت: «ما از ناتو می‌خواهیم انتشار بیانیه‌های دروغین و تحریک‌آمیز علیه چین را فورا متوقف کند».

این مقام چینی تاکید کرد که ناتو ابزاری است که برخی کشورها از طریق آن هژمونی خود را حفظ می کنند و برای این منظور دشمنان خیالی ایجاد می‌کنند».

وی گفت: «ناتو به عنوان نتیجه جنگ سرد و بزرگترین ائتلاف نظامی جهان برای مدت طولانی به مفاهیم امنیتی منسوخ شده پایبند بوده است. این ائتلاف همیشه ابزاری برای حفظ هژمونی کشورها بوده است».

سخنگوی وزارت خارجه چین از ناتو خواست تا ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد و به دنبال دشمنان خیالی نباشد. وی با تاکید بر اینکه ناتو قبلا در اروپا آشوب ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد که نیازی به ایجاد هرج و مرج در آسیا و سایر مناطق جهان نیست.

پیش از این،  بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که ناتو در مفهوم استراتژیک جدید خود چین را «چالش سیستمی» توصیف خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز