خبرگزاری کار ایران

هشدار مقام روس نسبت به وضعیت لیبی به دلیل خودخواهی غرب

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۰۰

یک مقام روس در سازمان ملل نسبت به خارج شدن اوضاع لیبی از کنترل به دلیل خودخواهی غرب و تضادهای داخلی در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد هشدار داد که ممکن است وضعیت لیبی به دلیل خودخواهی غرب و تضادهای داخلی لیبی از کنترل خارج شود.

پولیانسکی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «به دلیل تضادهای مداوم در لیبی و خودخواهی همکاران غربی ما، وضعیت در این کشور در خطر خارج شدن از کنترل است».

وی افزود: «بار دیگر تاکید می‌کنیم که هیچ جایگزینی برای حل و فصل اوضاع تحت نظارت سازمان ملل در صحنه لیبی وجود ندارد».

این مقام روس ادامه داد: «در همین راستا مجددا تاکید می‌کنیم که هیچ جایگزینی برای حل بحران تحت حمایت سازمان ملل در لیبی وجود ندارد، تیم پشتیبانی سازمان ملل در لیبی وظیفه میانجیگری کلیدی در این زمینه را بر عهده دارد، اما این ساختار برای مدت طولانی بازدهی خود را از دست داده است».

وی تاکید کرد که تیم ماموریت سازمان ملل بدون رهبر نمی‌تواند مهم‌ترین وظایفی را که برای همگامی با گفت‌و‌گوی ملی در لیبی به آن واگذار شده است، انجام دهد‌.

پولیانسکی تاکید کرد: «استفانی ویلیامز که عملا رئیس تیم پشتیبانی سازمان ملل و مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی است، به شورای امنیت پاسخگو نیست و طفره می‌رود اما این یک ترفند موقت است و نمی‌تواند ادامه پیدا کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز