خبرگزاری کار ایران

ینس استولتنبرگ:

حضور ناتو در کشورهای حوزه بالتیک را تقویت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۶۰

دبیر کل ناتو تاکید کرد که این پیمان از کشورهای حوزه دریای بالتیک در برابر تهدیدهای خارجی محافظت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشال تایمز،‌ «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو امروز -‌دوشنبه- تاکید کرد که این ائتلاف از کشورهای حوزه دریای بالتیک در برابر تهدیدهای خارجی محافظت خواهد کرد و نشست سران ناتو در مادرید شاهد تقویت بیشتر امنیت جمعی از طریق تصمیمات مهم و گسترده خواهد بود.

وی ادامه داد: «ما هرگز جزئیات برنامه‌های عملیاتی را به اشتراک نمی‌گذاریم، اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که توانسته‌ایم از کشورهای هم مرز با روسیه برای دهه‌ها محافظت کنیم و اصلاح حضور ما در منطقه نیز با توجه به ارزیابی از تهدیدهای فعلی انجام خواهد شد. ما این کار را در گذشته انجام دادیم و باز هم انجام خواهیم داد».

استولتنبرگ گفت: «ناتو به طور اساسی دفاع در شرق را بهبود خواهد بخشید و تمرکز را از بازدارندگی هرگونه تهاجم به حفاظت کامل از سرزمین های متحدان تغییر می‌دهد، به گونه‌ای که  این ائتلاف در پایتخت اسپانیا مفهوم استراتژیک جدید و اهداف و رویکردها در دهه آینده را تعریف خواهد کرد. همچنین درباره طرحی بسیار گسترده برای دفاع از متحدان شرقی در پاسخ به تهدید روسیه توافق خواهد شد».

دبیرکل ناتو همچنین در خصوص افزایش نیروهای این ائتلاف در کشورهای بالتیک گفت: «این کشورها برای دهه‌ها تحت حاکمیت شوروی بوده و مفهوم اشغال و اشغالگری را آموخته‌اند. بله من می‌فهمم که چرا نخست‌وزیر استونی خواهان حضور بیشتر ناتوست و من می‌توانم این قول را به او بدهم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز