خبرگزاری کار ایران

پیشنهادات جدید واشنگتن در نشست گروه ۷ برای بازدارندگی روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۸۹

یک مقام بلند‌پایه دولت آمریکا از پیشنهادهای جدید واشنگتن در نشست گروه هفت در آلمان برای افزایش اعمال فشار بر روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفاکس، یک مقام بلند‌پایه دولت آمریکا العام کرد که واشنگتن در نشست گروه ۷ در آلمان تدابیر جدیدی را با هدف افزایش اعمال فشار بر روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین پیشنهاد خواهد داد.

این مقام آمریکایی روز گذشته -چهارشنبه- در جمع خبرنگاران گفت: «مجموعه پیشنهادات جدید و مشخصی را برای افزایش فشار بر روسیه مطرح خواهیم کرد». 

وی افزود: «انتظار می‌رود که رهبران گروه ۷ مجموعه اصول مشترک در ارتباط با اقدامات لازم جهت کاهش وابستگی به انرژی روسیه را بررسی کنند». 

این منبع تاکید کرد که در این نشست اقداماتی که می‌توان برای کاهش واردات منابع انرژی از روسیه اتخاذ کرد به نحوی که ثبات در بازارهای جهانی انرژی حفظ شود و بار سنگینی ایجاد نشود، بررسی خواهند شد.

وی افزود که رهبران ۷ کشور درباره وارد کردن خسارت حداکثری به روسیه و به حداقل رساندن عواقب آن برای سایر جهان گفت‌و‌گو خواهند کرد.

این مقام رسمی تاکید کرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین در نشست سران هفت که در تاریخ ۲۶ تا ۲۷ ژوئن در آلمان برگزار می‌شود و همچنین در نشست ناتو در مادرید که برای روزهای ۲۹ تا ۳۰ ژوئن برنامه‌ریزی شده است، سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز