خبرگزاری کار ایران

از سرگیری فعالیت فرودگاه بین‌المللی دمشق

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۴۴

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که فعالیت فرودگاه بین‌المللی دمشق که در پی حمله رژیم صهیونیستی متوقف شده بود، از امروز -پنجشنبه از سرگرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا، وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که فعالیت فرودگاه بین‌المللی دمشق که در پی حمله رژیم صهیونیستی متوقف شده بود، از امروز -پنجشنبه از سرگرفته می‌شود.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، تمامی شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از این پس، پروازهای ورودی و خروجی خود را از طریق  فرودگاه دمشق برنامه‌ریزی کنند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این، حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول و مغایر با هنجارهای اساسی حقوق بین‌الملل خوانده بود. 

وی تأکید کرد که این‌گونه حملات، امنیت ترافیک هوایی بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد.

در پی این حمله رژیم صهیونیستی به ریف جنوبی دمشق، تمامی پروازهای فرودگاه بین‌المللی پایتخت لغو شده بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران نیز در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمله به فرودگاه دمشق، طی گفت‌وگو با «فیصل المقداد» همتای سوری خود، تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری عربی سوریه را به شدت محکوم کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و همچنان خواهد ماند.

وی ادامه داد: «استمرار حملات رژیم متجاوز اسرائیل به تاسیسات زیربنائی سوریه از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و سایر مراکز مهم و حیاتی آن کشور، نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، بلکه برخلاف تمامی قوانین بین‌المللی، هنجارها و اصول انسانی است».

وزیر خارجه کشورمان، سکوت غیرقابل قبول کشورها و جامعه جهانی، محافل و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی را تاسف‌برانگیز و آن را مایه شرم دانست.

وزیر امور خارجه سوریه در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه مقاومت ملت سوریه در برابر اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت که این‌گونه اقدامات و تجاوزات سراسیمه رژیم اسرائیل در منطقه، نشاندهنده ترس و ضعف رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی افزود: «صهیونیست‌ها به دنبال برهم زدن آرامش و ثبات در منطقه هستند تا وضعیت ناپایدار و شکننده خود را مخفی کنند».

به گفته وزیر خارجه سوریه، حملات اسرائیل با هدف تقویت باقی‌مانده گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره در  سوریه صورت می‌گیرد و البته راه به جایی نخواهد برد.

وی اضافه کرد: «این گونه تجاوزات، عزم ملت و دولت سوریه در مقابله با اشغالگری و تروریسم را بیش از پیش تقویت خواهد کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز