خبرگزاری کار ایران

‌نماینده پارلمان ژاپن:

ایالات متحده و بریتانیا عامل تحریک جنگ در اوکراین بودند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۰۱۶

یک نماینده پارلمان ژاپن،‌ایالات متحده و بریتانیا را عامل تحریک درگیری‌ها در اوکراین توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «مونیو سودزوکی»، نماینده پارلمان ژاپن تاکید کرد که ایالات متحده و بریتانیا اقدامات زیادی برای تحریک درگیری در اوکراین انجام داده‌اند.

وی گفت: «همه چیز از آنجا شروع شد که اوکراین در تاریخ ۲۳ اکتبر گذشته یک پهپاد از نوع ‌بیرق دار‌  را پرتاب کرد و این شروع همه چیز بود. در آن زمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دریافت که این حمله می‌تواند مردم کشورش را هدف قرار دهد. در نتیجه روند استفاده از نیروهایش را آغاز کرد، اما ایالات متحده دست به اقدامات تحریک‌آمیز زد و گفت که روسیه همین حالا حمله خواهد کرد، روسیه اکنون حمله خواهد کرد».

این نماینده ژاپنی در ادامه گفت: «اما اینجا نیازی به تحریک نبود و باید اوکراین به عدم استفاده از پهپادهای تهاجمی و پوتین نیز به خویشتن‌داری دعوت می‌شدند. این همان کاری است که رئیس‌جمهور آمریکا باید انجام می‌داد نه اینکه مدام تکرار کند که روسیه اکنون حمله خواهد کرد. به نظر من این غیر‌منطقی است. پس از آن هم گروه هفت و به ویژه بریتانیا اظهارات به شدت تحریک‌آمیزی مطرح کردند. من فکر می کنم یک مشکل بزرگ وجود داشته است». 

وی تاکید کرد که ایالات متحده و کشورهای گروه ۷ بیشترین مسئولیت را در تشدید تنش در روابط روسیه و اوکراین بر عهده دارند.

ا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز