خبرگزاری کار ایران

درخواست گوترش برای پایان فوری جنگ در اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۱۳۷

دبیر کل سازمان ملل ‌خواستار توقف خشونت در اوکراین و اجازه برای ورود بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری خشونت در اوکراین و دسترسی بدون محدودیت به کمک‌های بشردوستانه شده است.

‌سخنگوی سازمان ملل متحد این بیانیه را از سوی گوترش به مناسبت صدمین روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین صادر کرد.

گوترش در این بیانیه گفته است: «امروز صدمین روز از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه است».

وی افزود: «این درگیری جان هزاران نفر را گرفته، ویرانی‌های بی‌شمار به بار آورده، میلیون‌ها نفر را آواره کرده، منجر به نقض غیرقابل قبول حقوق بشر شده و به بحران جهانی سه‌بعدی ‌غذا، انرژی و تامین مالی که افراد و کشورهای ضعیفتر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دامن زده است».

گوترش تاکید کرد: «‌سازمان ملل متحد از روزهای اولیه جنگ برای حمایت از مردم اوکراین در برخورد با پیامدهای انسانی درگیری حضور داشته است و در عین حال بر خطرهای و آثار بلندمدت ناشی از ادامه جنگ و تشدید احتمالی خصومت‌ها علیه کشور، منطقه و جهان تاکید می‌کند».

وی افزود: «همزمان با گرامیداشت یاد این روز غم‌انگیز، من درخواست خود را برای توقف فوری خشونت، دسترسی آزادانه همه نیازمندان به کمک‌های بشردوستانه، تخلیه امن غیرنظامیان گرفتار در مناطق جنگی، حفاظت فوری از غیرنظامیان و احترام به حقوق بشر تکرار می‌کنم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز