خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان:

بایدن به دنبال چشم‌پوشی از قتل خاشقجی برای بهبود روابط با ریاض است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۲۴۴

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور آماده است برای بهبود روابط با عربستان، چشم خود را روی پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی ببندد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور آماده است برای بهبود روابط با عربستان، چشم خود را روی پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی ببندد.

این مقام‌های آمریکایی که به نام آنها اشاره نشده است، اعلام کردند که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور که به دلیل افزایش قیمت بنزین و رکورد تورم طی ۴۰ سال اخیر و سرکوب روسیه به دلیل تهاجم نظامی به اوکراین، تحت فشار قرار دارد، تصمیم به کنار گذاشتن «خشم اخلاقی» خود و در پیش گرفتن روابطی گرم‌تر با ریاض گرفته است.

این چرخش در حالی صورت می‌گیرد که بایدن در کارزارهای انتخاباتی خود همواره از دولت عربستان به دلیل دست داشتن در پرونده قتل خاشقجی انتقاد کرده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی در ادامه گفته است که هر دو طرف توافق کرده‌اند که در راستای ایجاد ثبات و صلح در خاورمیانه، «گذشته را رها کنند».

وی افزود که عربستان سعودی پرونده قتل خاشقجی را مختومه می‌داند و این موضع خود را به صراحت به آمریکا اعلام کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز