خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد:

طرح دولت بایدن برای کاهش وابستگی به اورانیوم روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۰۹

بلومبرگ از تلاش دولت آمریکا برای اقناع کنگره به حمایت از طرح خرید اورانیوم غنی شده از تولیدکنندگان داخلی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در تلاش است تا کنگره را متقاعد کند که از طرح خرید اورانیوم غنی‌شده  به طور مستقیم از تولیدکنندگان داخلی به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار   حمایت کند.

به گفته این آژانس، چنین اقدامی برای کاهش وابستگی به واردات منابع روسیه ضروری است چرا که نمایندگان وزارت انرژی ایالات متحده نگران هستند که توقف واردات اورانیوم باعث وقفه در کار راکتورهای هسته‌ای تجاری شود.

در عین حال، اجرای این طرح امکان یافتن خریدار دولتی در کشور را فراهم می کند که به نوبه خود باعث تحریک بازار داخلی می‌شود.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام طرح مذکور، سهام شرکت‌های اورانیوم روند افزایشی را آغاز کرد.

با این حال، راه‌اندازی صنعت اورانیوم اختصاصی برای واشنگتن آسان نخواهد بود، زیرا تنها یک مرکز غنی‌سازی تجاری در ایالات متحده باقی مانده است که همان کارخانه «اورنکو» در «نیومکزیکو» است‌.

چنین ائتلافی بین شرکت‌ها بین نمایندگان بریتانیا، هلند و آلمان تقسیم شده است، علاوه بر این باید اعضای کنگره با گزینه پیشنهادی برای کاهش وابستگی به اورانیوم روسیه موافقت کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز