خبرگزاری کار ایران

اقتصاد آمریکا با تورمی غیرقابل قبول مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۳۱۸

وزیر دارایی آمریکا گفت که اقتصاد کشورش با چالش‌های متعددی از جمله تورم غیرقابل‌قبول روبه‌روست و بانک مرکزی و صندوق ذخیره فدرال (فدرال رزرو) نقش مهمی در مهار آن دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جنت یلن» وزیر دارایی آمریکا گفت که اقتصاد کشورش با چالش‌های متعددی از جمله تورم غیرقابل‌قبول روبه‌روست و بانک مرکزی و صندوق ذخیره فدرال (فدرال رزرو) نقش مهمی در مهار آن دارند.

یلن به کمیته مالی سنای آمریکا گفت همه‌گیری کرونا زنجیره تولید و توزیع کالا را در دنیا مختل و جنگ در اوکراین هم بازار نفت و مواد غذایی را متلاطم کرده است.

وی گفت که قوانینی که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد کرده است، باعث کاهش هزینه‌های زندگی در این کشور خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش گفته بود که اقتصاد کشورش به سمت رشد «ثابت و مستمر» در حرکت است اما بانک جهانی امروز هشدار داد دنیا با خطر تورم همراه با رکود اقتصادی روبه‌روست.

گزارش بانک جهانی از چشم‌انداز اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرد که همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین، آهنگ رشد اقتصادی دنیا را بقدری آهسته کند که در ۸۰  سال اخیر بی‌سابقه باشد.

شرق آفریقا و کشورهای کمتر توسعه‌یافته بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز