خبرگزاری کار ایران

گوترش:

ممکن است ۲۰۰ میلیون نفر در سال به دلیل اختلالات آب و هوایی آواره شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۶۳۲

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در هر سال ممکن است به دلیل اختلالات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰ آواره شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در هر سال ممکن است به دلیل اختلالات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰ آواره شوند.

وی افزود: «حفاظت از سلامت جو زمین، غنا و تنوع حیات، اکوسیستم ها و منابع محدود روی زمین حیاتی است. اما ما در انجام این کار در حال شکست خوردن هستیم.»

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «ما برای ادامه زندگی که ناپایدار است انتظار بیش از حد از سیاره خود داریم. منابع طبیعی زمین نمی‌توانند خواسته‌های ما را برآورده سازند.»

وی تصریح کرد: «این نه تنها به زمین، بلکه به ما نیز آسیب می رساند. یک محیط سالم برای همه مردم و همه ۱۷ هدف توسعه پایدار ضروری است.»

گوترش اظهار داشت: «بیش از ۳ میلیارد نفر تحت تاثیر اکوسیستم‌های تخریب شده قرار دارند. آلودگی عامل حدود ۹ میلیون مرگ زودرس در سال است.»

وی خاطر نشان کرد: «بیش از یک میلیون گونه گیاهی و جانوری در خطر انقراض هستند که بسیاری از آنها در طی چند دهه اخیر اتفاق افتاده است.»

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: «نزدیک به نیمی از بشریت در حال حاضر در حوزه خطرناک اقلیمی قرار دارند. احتمال مرگ ناشی از تغییرات اقلیمی مانند گرمای شدید، سیل و خشکسالی ۱۵ برابر بیشتر شده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز