خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست آمریکا برای رای‌گیری شورای امنیت درباره تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی/ اذعان اسرائیل به دست داشتن در ترور شهید مدافع حرم در تهران/ انتقاد وزیر خارجه اوکراین از ناتو

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۷۸۲

درخواست آمریکا برای رای‌گیری شورای امنیت درباره تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی، اذعان اسرائیل به دست داشتن در ترور شهید مدافع حرم در تهران و انتقاد وزیر خارجه اوکراین از ناتو از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، اردار یونان در تهران در پی توقیف محموله کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های این کشور، به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

- ایران و روسیه پس از دیدار وزیر نفت و معاون نخست وزیر روسیه سه سند همکاری امضا کردند.

- وزیر خارجه اوکراین، ناتو را به انفعال در برابر تهاجم روسیه متهم کرد.

- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی نشستی در کمیته روابط خارجی سنا، احتمال دستیابی به توافق در وین را «ضعیف» خواند.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران هنوز به پرسش‌های آژانس درباره منشأ اورانیوم در سایت‌های اعلام‌نشده خود توضیح نداده است.

-  روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش داد که اسرائیل به ترور شهید مدافع حرم در تهران اعتراف کرده است.

- آمریکا خواستار رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر قطعنامه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه کره‌شمالی در پی آزمایش‌های موشکی این کشور شد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه فرافکنی‌های خود مدعی شد که اگر ایران به خواسته‌های فرابرجامی خود ادامه دهد، توافقی در وین حاصل نخواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز