خبرگزاری کار ایران

نامه بایدن به رئیس‌جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۵۹

رئیس‌جمهوری ایالت متحده با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آذربایجان، وی را در جریان آمادگی واشنگتن برای کمک به گسترش تعاملات دیپلماتیک میان باکو و ایروان قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آرمن‌پرس، به گزارش خبرگزاری «آزرتاک»، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در نامه‌ای به «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهوری آذربایجان، نوشته است که ایالات متحده آماده است تا به گسترش روابط دیپلماتیک میان آذربایجان و ارمنستان کمک کند. 

در بخشی از این نامه آمده است: «اکنون، زمان امید داشتن به فرصت مهمی است که برای ایجاد صلحی پایدار در قفقاز جنوبی به وجود آمده است. ایالات متحده آماده است تا به گسترش تعاملات دیپلماتیک میان آذربایجان و ارمنستان و توسعه اقتصادی، حمل‌ونقل و ارتباطات مردم با مردم که به رفاه منطقه قفقاز و فراخزر منجر می‌شود، کمک کند.» 

بایدن همچنین به این نکته اشاره کرد که ایالات متحده آذربایجان را تشویق می‌کند تا قدم‌های «معناداری» را در راستای تحقق حکمرانی دموکراتیک بردارد. 

رئیس‌جمهوری آمریکا در این نامه که به مناسبت تبریک روز استقلال آذربایجان برای رئیس‌جمهوری این کشور نوشته است، خاطرنشان کرد: «ما به تشویق آذربایجان برای گام برداشتن در راستای تحقق حکمرانی دموکراتیک و اصلاحاتی که به حفاظت از حقوق بشر و بهره‌مندی آذربایجانی‌ها از تمامی آزادی‌های اساسی‌شان منجر می‌شود، ادامه می‌دهیم.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز