خبرگزاری کار ایران

چاووش‌اوغلو:

تحقق صلح در شمال آفریقا برای ثبات در منطقه و اروپا ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۱۴

وزیر خارجه ترکیه بر لزوم صلح و ثبات در شمال آفریقا و منطقه ساحل برای تحقق ثبات در منطقه و اروپا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که تحقق صلح و ثبات در شمال آفریقا و منطقه ساحل برای ثبات مدیترانه، آفریقا، خاورمیانه و حتی اروپا ضروری است.

چاووش‌اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی با «ناصر بوریطه»، همتای مراکشی خود در حاشیه شرکت در نشست وزرای ائتلاف بین‌المللی علیه گروه تروریستی داعش در مراکش تاکید کرد که روابط بین کشورهای منطقه بر اساس احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت هر یک از آنها شرط ثبات دائمی است.

وی تاکید کرد: «داعش حملات خود را در سوریه، عراق، افغانستان، آفریقا و منطقه ساحل افزایش داده است».

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه دیدار نتیجه بخشی با همتای مراکشی خود داشته است، افزود: «روابط دوجانبه خود را مور ارزیابی قرار دادیم و بر لزوم تلاش بیشتر برای افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه توافق کردیم. برای تعیین ساز و کارهای لازم در این راستا نیز جلسه‌هایی را برگزار خواهیم کرد».

وی با اشاره به اینکه ترکیه همواره در قبال تمامیت ارضی و مرزهای کشورها موضعی اصولی اتخاذ کرده است، افزود: «در این زمینه می‌خواهم بار دیگر به برادران مراکشی اطمینان دهم که مثل همیشه از تمامیت ارضی و مرزهای این کشور حمایت می‌کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز