خبرگزاری کار ایران

درخواست ۱۰ کشور اروپایی برای تامین مالی میزبانی از پناهجویان اوکراینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۵۴۲

۱۰ کشور اروپایی تقاضای کمک مالی بیشتر برای میزبانی از پناهجویان اوکراینی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، ۱۰ کشور اروپایی از کمیسیون اروپا خواستند تا بودجه بیشتری برای میزبانی از پناهجویان اوکراینی ارائه دهد و قوانین انعطاف‌پذیرتری برای تامین بودجه لازم تصویب کند.

در بیانیه مشترک وزرای دارایی بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و اسلواکی آمده است: «اتحادیه اروپا به دلیل جنگ اوکراین با چالشی بی‌سابقه مواجه است. بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که بیش از نیمی از آن‌ها کودک هستند، پناهنده شده‌اند که بار سنگینی بر سیستم تامین اجتماعی کشورهای اروپایی وارد می‌کنند».

در این بیانیه از کمیسیون اروپا خواسته شده است که پیشنهادات بیشتری را برای تقویت حمایت اتحادیه اروپا از پناهجویان و کشورهای میزبان ارائه کند تا امکان استفاده بیشتر از بودجه باقیمانده از دوره مالی ۲۰۱۴-۲۰۲۰ فراهم شود.

امضاکنندگان بیانیه همچنین پیشنهاد کردند تا صندوق ذخیره داوطلبانه تا سقف ۵ درصد در بودجه تخصیص یافته به هر کشور برای چرخه بودجه جاری سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۷ تاسیس شود، به طوری که بدون بوروکراسی بیشتر برای مقابله با آثار مستقیم و غیرمستقیم جنگ استفاده شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز